13 Temmuz 2012 Cuma

Historical Odunpazarı Houses


It is time to have city tour in Eskişehir. Our first destination is Historical Odunpazarı Houses which are located nearby my parent's home.


 Last 7-8 years Eskişehir has a huge evolution thanks to Yılmaz Büyükerşen who is mayor of the Eskişehir Metropolitan Municipality. Restored Odunpazarı Houses are only a sample of his works. In the district there are also Glassblowing Museum, a hotel, cafes and shops nearby the historical houses.
If you have opportunity to see Eskişehir, your first destination will be Odunpazarı Houses because sightseeing tours are starting at this point :D





Büyükşehir Belediye Başkanı Büyükerşen sayesinde çok fazla değişen, yeni bir yüze sahip olan Eskişehir'den bir parça anlatayım dedim bu yazımda da.




Eskişehirli olmama rağmen en uzun Eskişehir ziyaretim 10 günü geçmez genelde. Çünkü benim için bir haftanın sonunda gerçekten çok sıkıcı olabiliyor bu şehir.
Ama Yılmaz Amcamız durmuyor ve çalışıyor tabi ki, bu şehri güzelleştirmek,
sıradanlıktan kurtarmak için. :D
Eskişehir'deyken çok önemli bi neden olmadıkça evden dışarı adım atmayan ben, yolumun üzerinde olması dolayısıyla Tarihi Odunpazarı Evlerini gezdim.
O evlerin eski yıkık dökük hallerinin üzerine bi boya atılmıştır düşüncesi vardı kafamda hep gidip restore edilmiş evlerin yanı sıra Çağdaş Cam Sanatları Müzesi ve otantik yapısı bozulmadan yeniden inşa edilmiş otel ve kafeleri görene kadar.



Herhangi bir nedenden dolayı Eskişehir'e yolunuz düşerse vaktinizin birazını buraya ayırabilirsiniz. Zaten gezip görülecek yer adına pek de fazla seçeneğiniz yok ;)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder